הסיבה העיקרית לתהליך מיתוג היא למכור! ובמקרה של מיתוג אישי הכוונה פה היא למכור את עצמך.
מיתוג אישי לא צריך להכביד עליך או להיות כפוי, הוא צריך לבא מתוכך ולשאת את תכונות האופי והחוזקות שלך. באופן זה יהיה המיתוג האישי הטוב ביותר עבורך כי הוא משקף נאמנה את המהות הפנימית שלך.
מיתוג אישי נחלק לארבעה חלקים עיקריים :
אתה, האישיות שלך - אתה כפי שחבריך ומשפחתך מכירים אותך לטוב ולרע, וסביר להניח גם כפי שקולגות ושותפים מכירים.
המראה החיצוני שלך- הופעתך הפיזית והבגדים אשר אתה לובש, אביזרים חיצוניים, סגנון וכשרון כתיבה, החפצים הסובבים אותך(בית, מכונית וכו...)
כלי השיווק שלך- כל דבר אשר אתה מציג ומייצג אותך: כרטיס ביקור, נייר מכתבים, האתר שלך.
מעשיך/מוצר שלך- אלו הם הביטוי החזק ביותר ל"מיתוג האישי" שלך. מעשיך צריכים לתאום את המסרים אשר אתה מעביר דרך כל הדברים שצויינו להלן : אישיותך, מראך, כלי השיווק שלך. אם לא כן חוסר האחידות ישודר כלפי חווץ במסר מבלבל. אנשים לא נמשכים למסר מבלבל גם כשמנסים למכור להם מכונית.
תהליך מיתוג אישי דורש עבודה אישית במהלכה יהיה עליך לענות לעצמך על שאלות שונות בינהן
1. איך רואה אותך סביבתך (מדוע שלא תבקש מהם לתאר אותך במספר מילים), כתיבת ה"אמירה" שלך/ סלוגן ובדיקה איך הם עומדים אחד מול השני.
2. "בדיקת מלאי" של הסובב אותך : היכן את חי, איך אתה מתלבש וכדומה ואיך הם מייצגים אותך.
3. בדוק את החומרים והכלים הסובבים אותך ועד כמה הם מייצגים אותך. אין כאן חובה להשקיע כסף. אפשר אפילו לחשוב על הדברים הקטנים ביותר לדוגמא אופן תגובתך למיילים (אמירת תודה לדוגמא לפונים אליך)
4. וודא שהמעשים שלך/ המוצר הם מדויקים, מוגשים בזמן. כל אלו מעידים על המותג שלך.
אם תמצאו את המיתוג האישי הנכון שלכם , לא יקשה עליכם לנהלו מכיוון שהוא בעצם משקף את האני האמיתי שלכם, את המהות שלכם. ישנם אלו הנושאים מיתוג אישי באופן טבעי . אלו הם בעיקר האנשים הפועלים ועוסקים בתחומי אהבתם , בנושאים אשר נובעים מחוזקתם האישית ולא מתוך כפיית צרכי ורצונות הסביבה. קחו פסק זמן ועשו חושבים...אולי זה הזמן לשנות מספר דברים...
מיתוג אישי לא צריך להכביד עליך או להיות כפוי, הוא צריך לבא מתוכך ולשאת את תכונות האופי והחוזקות שלך. באופן זה יהיה המיתוג האישי הטוב ביותר עבורך כי הוא משקף נאמנה את המהות הפנימית שלך.
מיתוג אישי נחלק לארבעה חלקים עיקריים :
אתה, האישיות שלך - אתה כפי שחבריך ומשפחתך מכירים אותך לטוב ולרע, וסביר להניח גם כפי שקולגות ושותפים מכירים.
המראה החיצוני שלך- הופעתך הפיזית והבגדים אשר אתה לובש, אביזרים חיצוניים, סגנון וכשרון כתיבה, החפצים הסובבים אותך(בית, מכונית וכו...)
כלי השיווק שלך- כל דבר אשר אתה מציג ומייצג אותך: כרטיס ביקור, נייר מכתבים, האתר שלך.
מעשיך/מוצר שלך- אלו הם הביטוי החזק ביותר ל"מיתוג האישי" שלך. מעשיך צריכים לתאום את המסרים אשר אתה מעביר דרך כל הדברים שצויינו להלן : אישיותך, מראך, כלי השיווק שלך. אם לא כן חוסר האחידות ישודר כלפי חווץ במסר מבלבל. אנשים לא נמשכים למסר מבלבל גם כשמנסים למכור להם מכונית.
תהליך מיתוג אישי דורש עבודה אישית במהלכה יהיה עליך לענות לעצמך על שאלות שונות בינהן
1. איך רואה אותך סביבתך (מדוע שלא תבקש מהם לתאר אותך במספר מילים), כתיבת ה"אמירה" שלך/ סלוגן ובדיקה איך הם עומדים אחד מול השני.
2. "בדיקת מלאי" של הסובב אותך : היכן את חי, איך אתה מתלבש וכדומה ואיך הם מייצגים אותך.
3. בדוק את החומרים והכלים הסובבים אותך ועד כמה הם מייצגים אותך. אין כאן חובה להשקיע כסף. אפשר אפילו לחשוב על הדברים הקטנים ביותר לדוגמא אופן תגובתך למיילים (אמירת תודה לדוגמא לפונים אליך)
4. וודא שהמעשים שלך/ המוצר הם מדויקים, מוגשים בזמן. כל אלו מעידים על המותג שלך.
אם תמצאו את המיתוג האישי הנכון שלכם , לא יקשה עליכם לנהלו מכיוון שהוא בעצם משקף את האני האמיתי שלכם, את המהות שלכם. ישנם אלו הנושאים מיתוג אישי באופן טבעי . אלו הם בעיקר האנשים הפועלים ועוסקים בתחומי אהבתם , בנושאים אשר נובעים מחוזקתם האישית ולא מתוך כפיית צרכי ורצונות הסביבה. קחו פסק זמן ועשו חושבים...אולי זה הזמן לשנות מספר דברים...